۱۳ تیر ۱۳۸۹

درمان انزال زودرس مردان(وياگرا-كاندوم-بيحس كننده ها و...)

انزال زودرس يكي از مسايلي است كه هم براي مرد و هم براي زن ميتواند مشكل سازبوده وآنها رااز رسيدن به اوج احساس لذت جنسي محروم سازد. چه بسيارند مرداني كه به دليل انزال زودرس همواره در برابر شريك جنسي خود احساس شرم ميكنند و به همين دليل ارتباط جنسي آنها به جاي لذت بخش بودن، ناراحت كننده است. بطور طبيعي مدت زمان لازم براي اينكه يك مرد به ارگاسم برسد بين3 تا 10دقيقه (بسته به سن و شرايط جسمي فرد)متغير و بطور متوسط 5 دقيقه براي مردان جوان است.
هر چند بيشتر آقايان تمايل دارند مدت زمان بيشتري تا رسيدن به ارگاسم داشته باشند ولي زمان ارگاسم اصلا مهم نبوده و كيفيت ارگاسم بويژه همزماني ارگاسم طرفين از اهميت برخوردار است.
اگر دو طرف بطور همزمان به ارگاسم برسند حتي اگر مدت كمي نزديكي كرده باشند در آن صورت سكس موفقي داشته اند. اكثر مردان به موضوع fore play یا معاشقه قبل از انجام عمل نزدیکی بي توجه بوده لذا شريك جنسي آنها بعد از خودشان به ارگاسم ميرسد و همين موضوع در تماسهاي بعدي باعث تنش شده و انزال زودرس را تشديد ميكند. مهمترين عامل ايجاد و تشديد انزال زودرس در مردان اضطراب است. بياد داشته باشيد كه بطور كلي انزال زودرس در جوانان و بويژه در افراد تحصيل كرده شايعتر است. اولين قدم براي رفع اين مشكل دوري از استرس است.
بايد به مراحل يك كورس جنسي كاملا توجه كرد. يك fore play خوب ميتواند تا حد زيادي فاصله زمانی برای رسيدن به ارگاسم را بین زن و مرد كمتر كرده و خيلي كمك كننده باشد. براي مبارزه با انزال زودرس همكاري زن و مرد هر دو لازم است. .
روشهاي دارويي/غير دارويي/رفتاري و....براي رفع انزال زودرس وجود دارد كه بطور خلاصه در اين جا راجع به آنها گفتگو ميكنيم.


براي درمان انزال زودرس روشهاي متفاوتي وجود دارد كه يكي از آنهاsqueezing techniqu است. در اين روش آلت شما توسط خودتان يا شريك جنسي تان بوسيله دست تحريك ميشود ولي به محض اينكه خواستيد به انزال برسيد، سريعا" تحريك را قطع كرده و توسط دو انگشت شست و اشاره زير‌آلت تناسلي(درست محل ختنه‌ در پايين گلانس) را فشار داده و تا بيست ميشماريد. اين فشار باعث ميشود تا از رسيدن به ارگاسم خارج شده و بتوانيد مجددا" به تحريك جنسي ادامه دهيد. بعد از چند بار تكرار ميتوانيد در بار پنجم به تحريك ادامه داده و انزال داشته باشيد. به مرور زمان و با تكرار اين تمرين در يك دوره حداقل 2 ماهه بدن شما ياد ميگيرد كه هنگام فعاليت جنسي ديرتر به ارگاسم برسد و مشكل شما بر طرف خواهد شد.

يكي از روشهاي موثر براي رهايي از انزال زود رس روش start & stop نام دارد. در اين روش شما به فعاليت جنسي پرداخته و بعد از آنكه تحريك شما به حداكثر رسيد و درست پيش از آنكه ارگاسم شويد، دست از فعاليت برداشته و براي مدت كوتاهي هيچ تحريكي انجام نمي دهيد. هر چند در ابتدا ممكن است مشكل به نظر برسد ولي به مرور زمان شما از لذت جنسي زيادي بهره مند خواهيد شد. يكي از بهترين راههاي انجام اين روش آنست كه در ابتدا از روش 4 به 1 شروع و بعد به تدريج آنرا افزايش داده و به 9 به 1 برسانيد. يعني در آميزش هاي اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مكث كنيد و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانيه صبركنيد و همين طور ادامه دهيد تا نهايتا به انزال برسيد. بسته به وضعيت بدني خود ميتوانيد در طول چند هفته يا چند ماه تعداد دفعات تحريك را بتدريج افزايش داده و در نهايت به بهترين حالت آن يعني نه بار ورود آلت تناسلي و يكبار توقف(9 به 1) برسانيد.
لازم به تذكر است كه چون بيشترين لذت زن در هنگام ورود آلت تناسلي مرد به واژن ميباشد بسياري از زنها نيز طرفدار اين روش بوده و از آن لذت جنسي زيادي ميبرند.
علاوه بر اين تعدادي از پوزيشن هاي نزديكي وجود دارد كه چون در آنها تحريك آلت تناسلي مرد به حداقل ميرسد ميتوانند در طولاني كردن زمان رسيدن به انزال مفيد باشند. .


يكي ديگر از راههاي جلوگيري از انزال زودرس استفاده از كاندوم ميباشد. كاندوم يكي از روش هاي پيشگيري از حاملگي بوده كه از انتقال بيماريهاي جنسي بويژه ايدز و سوزاك هم جلوگيري ميكند. بعلت پوشش پلاستيكي كاندوم آلت تناسلي كمتر تحريك شده و زمان انزال طولاني تر مي شود. عده اي حتي ترجيح ميدهند براي طولاني ترشدن زمان رسيدن به ارگاسم از دو كاندوم بروي هم استفاده كنند.
 نوعي كاندوم توسط شركت وياگراتوليد و در ايران نيز توزيع شده كه داراي مواد بي حسي و تاخيري است و مانع انزال زود رس ميشود.
بهر حال استفاده از كاندوم تا حد زيادي به سليقه طرفين بستگي دارد. چون بعضي از زوج ها معتقدند استفاده از كاندوم لذت يك نزديكي طبيعي را از بين ميبرد و آنرا پلاستيكي وبي احساس ميكند! بياد داشته باشيد كه هنگام استفاده از كاندوم از مواد روغني مثل وازلين استفاده نكنيد چون احتمال پارگي آن وجود داشته و خطر حاملگي و يا انتقال بيماري هاي جنسي بخصوص ایدز را بدنبال دارد.

يكي از راههايي كه اخيرا خيلي مورد استفاده قرار ميگيرد استفاده از داروهاي بي حسي است. كليه اين مواد از خانواده ليدوكايين بوده و به فرم هاي مختلف مانند اسپري، كرم، ژل در بازار وجود دارند. اين داروها با بلوك كردن هدايت عصبي مانع انتقال تحريك حسي از اعصاب ناحيه آلت شده و در نتيجه زمان رسيدن به انزال افزايش مي يابد. بايد توجه داشت كه استفاده از مواد بي حسي شمشير دو لبه بوده و استفاده زياد و نادرست از آنها ميتواند هدايت عصبي را از آلت كاملا متوقف نمايد.
در نتيجه مرد نه تنها از نزديكي هيچ احساس لذتي نمي برد بلكه حتي ممكن است براي مدت كوتاهي شهوت خود را هم از دست بدهد و حتي قادر به نعوظ و انجام عمل نزدیکی هم نباشد!
اگر از اسپري استفاده ميكنيد بايد نوع مرغوب آنرا تهيه كنيد. كليه اسپري هاي بي حسي با نامهاي جعلي 24000 و 36000 و 40000 و مانند آن كه از كشورهاي عربي وارد ميشوند تقلبي بوده و استفاده از آنها بي خطر نيست.
بهترين محل براي استفاده از اسپري ناحيه زير كلاهك آلت است. بهتر است بيست دقيقه قبل از نزديكي يك يا دو پاف در اين محل اسپري نماييد.
به مرور زمان هر كس با توجه به وضعيت بدني ميتواند مقدار اسپري مناسب براي بدن خود را پيدا كند.
روش استفاده از كرم ها و ژل هاي بي حسي هم مانند اسپري است.
هنگام استفاده از مواد بي حسي بياد داشته باشيد كه حتما چند دقيقه قبل از انجام نزديكي بايد آلت خود را چند بار با آب بشووييد يا اينكه از كاندوم استفاده نماييد زيرا اين مواد خيلي سريع از طريق مخاط واژن جذب شده و باعث بي حسي آن ميشود در نتيجه شريك جنسي شما هيچ لذتي از آميزش نميبرد و يا اینکه ديرتر ارضاء خواهد شد و نتیجه معکوس خواهید گرفت. در صورت استفاده از مواد بي حسي بايد به وضعيت طرف مقابل نيز توجه داشته باشيد. بعضي ها خوشحال ازاينكه ديگر انزال زودرس ندارند، مدت طولاني پشت سر هم نزديكي كرده و باعث آسيب مخاط واژن واحساس درد و ناراحتي در طرف مقابل ميشوند.
بهمين خاطر ممكن است دفعه آینده، ديگر اسپري بی حسی خود را در كشو كنار تختخواب پيدا نكنيد!

هر چند گروهي از افراد از داروهاي گياهي و يا شيميايي براي درمان انزال زودرس استفاده ميكنند،
ولي اثر هيچكدام ثابت شده نيست و پروتكل درماني واحدي براي آن وجود ندارد. داروهايي مانند :وياگرا، يوهيمبين و مانند آن تاثيري در انزال نداشته فقط باعث ايجاد نعوظ بهتر آلت به هنگام تحريك جنسي ميشوند. گاهي استفاده از داروي فلوگستين بعلت ايجاد بي حسي در آلت ميتواند مفيد باشد. اثر ويتامين E هم ثابت شده نيست.
در طب سنتي و گياهي تجربه هايي براي درمان اين عارضه وجود دارد كه در بعضي افراد خيلي هم مثمر ثمر بوده و باعث بهبودی کامل آنها شده است.