۱۱ تیر ۱۳۸۹

تشخيص ودرمان بيماريهاي پوستي آلت تناسلي مردان قسمت سوم

پلاک (Plaque) :

ضایعات بر آمده در سطح پوست میباشد که ارتفاع آن کوچکتر از ناحیه گسترش یافته آن است . پلاک آلت تناسلی معمولا عوارض جدی ندارد ، اما برخی از موارد آنها حالت عفونی دارند و ممکن است عوارض جدی ایجاد نمایند . مواردی چون اریتروپلازی کوئیورات ، لیکن اسکلروز و بالانیت زروتیکا اوبلیترانس  ممکن است موجب بروز سرطان آلت مردان گردند . لذا در صورت پدیدار شدن هر گونه پلاک سریعا به پزشک مراجعه نمائید .

* بالانیت (Balanitis) : عبارت‌ است‌ از التهاب‌ سر آلت‌ تناسلی‌ مرد و گاهی‌ پوست‌ پوشش دهنده سر آلت (در کسانی‌ که‌ ختنه‌ نشده‌اند) . علایم‌ شایع‌ آن عبارتند از : درد، قرمزی‌، خارش‌ و تورم‌ در ناحیه‌ مزبور ، التهاب‌ پوست‌ پوشاننده‌ ، بزرگ‌ شدن‌ گره‌های‌ لنفاوی‌ در ناحیه‌ کشاله‌ ران‌ و ندرتا تب‌ و لرز ، ترشح‌ از نوک‌ آلت‌ و سوزش‌ در ادرار .
* پوستیت (Posthitis) :عبارت از التهاب پوست ختنه گاه آلت مرد میباشد و در مردان ختنه نشده با بالانیت توام است . در هر دو حالت علائم عبارت از سوزش ، خارش و راش قرمز موضعی است .  باکتری و قارچهایی مانند کاندیدا می توانند عامل آن باشند . بالانیت و پوستیت در مردان سالمند و افراد مبتلا به دیابت بیشتر رایج است و بخاطر عفونی بودن ، از طریق مقاربت میتواند منتقل شود .
* اریتروپلازی کوئیورات (Erythroplasia of Queyrat) :  به شکل پلاک سرخ روشن و نرم پدیدار میشود .  معمولا بدون درد و خارش دار است . این پلاک میتواند  تظاهر زودرس سرطان آلت تناسلی باشد و باید با تشخیص سریع ، درمان گردد . با برش منطقه آسیب دیده معمولا این عارضه  درمان میشود . این بیماری جزء بیماریهای عفونی نیست .
* بالانیت زون (Zoon’s balanitis یا Balanitis Circumscripta Plasmacellularis یا plasma cell balanitis) : به شکل پلاک سرخ روشن با سطحی براق در سر و پوست ختنه گاه ظاهر میشود . معمولا بدون درد میباشد اما ممکن است با خارش همراه شود . علت آن نامعلوم است . در معالجه کرم استروئیدی پاسخ میدهد ، اما غالبا عود میکند . ختنه عارضه را بهبود میدهد . بیماری فوق بی ضرر بنظر میاید اما ممکن است با اریتروپلازی کوئیورات اشتباه گرفته شود . بیماری عفونی نیست

تمريناتي براي بزرگ كردن وكلفت كردن آلت مردان

* لیکن اسکلروز (Lichen sclerosus) : بیشتر به نواحی تناسلی و مقعد تاثیر می گذارد . گاهی اوقات در بالا تنه ،سینه و بازوها نیز پدیدار میشود . این حالت در زنان معمولا پس از یائسگی پدیدار میگردد و درمردان رایج نیست . علائم اولیه بیماری لکه های سفید کوچک بر روی پوست است که معمولا لکه های براق و صاف میباشند . به مرور لکه ها رشد میکنند و پوست در آن ناحیه نازک می شود و پوست میتواند به راحتی صدمه بیبیند و سرخ روشن یا کبود گردد . گاهی اوقات جای زخم در پوست باقی میماند . علائم دیگر عبارتند از خارش (بسیار معمول است) ، درد ، خونریزی و تاول . لیکن اسکلروز در مردان به شکل پلاک سفید در سر آلت ، پوست ختنه گاه یا بدنه آلت پدیدار میشود . معمولا بدون علامت است . گاهی سرطان بر روی عارضه شکل میگیرد . ختنه الزامی است . بیماری  مسری نیست .
* بالانیت زروتیکا اوبلیترانس (Balanitis xerotica obliterans) : شکل شدید لیکن اسکلروز است که سر آلت و پوست ختنه گاه را درگیر میکند و در افراد ختنه نشده روئیت میگردد . پوست ختنه گاه سفت شده و زائده سفید نمایان میشود . پوست ختنه گاه کاملا غیر قابل انعطاف میشود لذا بر مقاربت و دفع ادرار تاثیر میگذارد . گاهی سرطان بر روی عارضه شکل میگیرد . ختنه الزامی است . بیماری  مسری نیست .
* پسوریازیس (Psoriasis) : به قسمت دوم با عنوان بیماریهای پوستی آلت مردان : پاپول رجوع کنید .
*  اگزما (Eczema) : معمولا به سایر نقاط بدن تاثیر می گذارد ، اما گاهی هم ممکن است در آلت تناسلی ظاهر شود .  اگزما یک بیماری مزمن پوستی است که با بثورات پوسته شونده و خارش دار مشخص می شود . اگزما در شیرخواران شیوع بیشتری دارد و در بالغین این بیماری حالت مزمن یا عود کننده بخود میگیرد . یک واکنش ازدیاد حساسیتی در پوست موجب این التهاب مزمن میشود . التهاب باعث می شود پوست خارش دار و پوسته پوسته گردد . علائم بالینی آن عبارتند از : تاولهای همراه با ترشح ، خارش ، بثورات ، قرمزی پوست و التهاب اطراف تاولها . بیماری عفونی نیست .
لازم بتوضيح است که بیماریهای پوستی آلت تناسلی آقایان متنوع است و بهترین راه ، عدم خجالت و مراجعه به یک متخصص پوست و امراض مقاربتی است .
توضیحات ونحوه خریــد دستگاه بزرگ كننده وكلفت كننده آلت تناسلي مردان(درمان انزال زودرس) لارجرباكس