۱۶ دی ۱۳۸۸

شناخت نوع پوست جهت انجام مراقبت های لازم از پوست




ت نعوظاسپرمجنسيافزايشجنسي انزالبزرگمرداندستگاهروشهايمردانهبیضههورمونتستوستروناسپرمویاگراطولآلروشهايمردانهبیضههورمونتستوستروناسپرمویاگراطولآل كردنتناسلياندازهكننده

شناخت نوع پوست جهت انجام مراقبت های لازم از پوست هر فرد امری کاملاً ضروری است. کیفیت اولیه پوست هر فرد یعنی نوع پوست وی امری است که ژنتیکی تعیین می شود یعنی هر فرد با آن متولد می شود اما در طول زندگی مسائل مختلف می توانند روی کیفیت پوست تأثیر بگذارند. به عنوان مثال شستشوی بیش از حد پوست، افزایش سن، نور آفتاب، استرس های روحی و تغذیه نامناسب و رژیم های سخت و غیر منطقی همگی می توانند روی کیفیت معمول پوست هر فرد تأثیر بگذارند.
بطول کلی می توان پوست را به 5 نوع تقسیم بندی کرد:
1-پوست طبیعی:در این نوع پوست، تمام اجزاء پوست به اندازه و به موقع فعالیت می کنند و پوست نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب. رطوبت پوست در حد مطلوب بوده و پوست از نظر ظاهری کاملاً صاف بوده، چرب و روغنی به نظر نرسیده و منافذ آن گشاد نیستند. این نوع پوست کاملاً قابل انعطاف است و صابون را به خوبی تحمل می کند. این نو ع پوست ها، هر چند کم دردسرسازترین پوست ها هستند باید مراقبت کافی به عمل آورد تا دیرتر دچار تغییرات پیری شوند.
2-پوست خشک: پوست هایی هستند کشیده و نازک و 54875487 خشک که بسیار به سرما و شستشو با صابون های معمولی حساس بوده و به سهولت تحریک می شود. مقدار منافذ پوست در این نوع پوست ها بسیار کم است و گاه هیچ منفذی را نمی توان پیدا کرد. این افراد معمولاً پس از شستشوی پوست صورت، احساس کشیدگی پوست به خصوص روی گونه ها می کنند. این پوست ها نسبت به نور آفتاب و شرایط نامساعد جوی مثل باد نیز بسیار حساس می باشند. خشکی پوست موجب می شود تا این نوع پوست ها زودتر از دیگر انوع پوست دچار چین و چروک گردد. در ابتدا خطوط ظریفی در اطراف چشم و لب ها تشکیل می شود که اگر مراقبت های ویژه انجام نگیرد، تبدیل به چروک خواهند شد. خشکی پوست بدلیل کم بودن ترشحات غدد سباسه (چربی) و نیز تبخیر بیش از حد آب در سطح پوست است. خشکی پوست می تواند منشأ داخلی یا خارجی داشته باشد. منظور از منشأ داخلی این است که فرد مبتلا به خشکی پوست ژنتیکی است مثلاً ممکن است مبتلا به اگزمای سرشتی (درماتیت آتوپیک) است و یا نوعی بیماری پوست بنام ایکتیوز باشد. منظور از منشأ خارجی این است که فردی بواسطه مسائل شغلی وی تحریکات بیرونی دچار خشکی بیش از حد پوست شده است. مثلاً کسانیکه به هر دلیل با مواد شوینده زیاد سر و کار دارند یا مثلاً با مواد شیمایی خاصی تماس دارند ممکن است دچار خشکی بیش از حد پوست گردند.
پوست های خشک بطور کلی مستعد پیری زودرس هستند و چین و چروک در صورت عدم مراقبت های لازم در سنین پایین روی پوست ایجاد خواهد شد. مصرف مکرر مرطوب کننده ها و چرب کننده ها در این پوست ها ضروری است.
3-پوست چرب: در این نوع پوست، فعالیت غدد سباسبه (چربی) بیشتر از حد معمول است. در پوست چرب، ضخامت لایه شاخی و کراتینینی بیشتر است و همین امر سبب ضخیم تر به نظر رسیدن این نوع پوست می گردد. اغلب یک لایه چربی روی این گونه پوست ها وجود دارد که موجب براق به نظر رسیدن آن شده و هم چنین اغلب منافذ باز فراوان و بعضاً گشادی در این پوست ها وجود دارد. صورت این افراد صبح ها هنگام بیدار شدن از خواب، چرب و براق است. گاه دانه های سرسیاهی بنام کومدون نیز در این پوست ها قابل مشاهده است. باید بدانیم که این نوع پوست ها برخلاف پوست های خشک بسیار مقاوم بوده و دیرتر دچار چین و چروک می شود. پوست چرب نیاز به مراقبت فراوان دارد و به علت جذب آسان آلودگی های هوا و نیز گرد و غبار محیط باید همیشه تمیز و دور از آلودگی باشد و برای این منظور گاه لازم است فرد، روزانه دو تا سه بار صورت خود را با صابون بشوید. در این حالت همیشه باید پوست را با نوعی کرم مرطوب کننده ملایم و فاقد چربی پوست را مرطوب نگه داشت زیرا پوست های چرب مستعد آکنه و جوش زدن بوده و اگر فردی برای مرطوب کردن پوست از کرم های سنگین و چرب استفاده کند احتمال رخداد یا تشدید آکنه افزایش می یابد. از نظر پیشگیری از ایجاد چین و چروک این نوع پوست ها جزء بهترین پوست ها می باشند، در ضمن رخداد سرطانهای پوست در پوست چرب نیز کمتر است.
4-پوست مختلط یا mixed: بیشتر خانم ها دارای این نوع پوست هستند بدین معنی که پوست پیشانی و بینی چرب بوده و بقیه نواحی بخصوص اطراف چشم و گونه ها خشک می باشد، اصطلاحاً به ناحیه چرب این نوع پوست ها ناحیه T می گویند. نگهداری این نوع پوست ها نسبتاً مشکل است زیرا افراد باید برای نواحی چرب مراقبت مربوط به پوست های چرب و برای نواحی چشم مراقبت های لازم برای پوست های خشک را بعمل آورد.
5-پوست حساس: این پوست ها معمولاً خیلی خشک بوده، در لمس سفت به نظر می رسد و به سهولت دچار التهاب و تحریک می گردد. این پوست ها قادر به تحمل بسیاری از کرم های مرطوب کننده وحتی ضدآفتاب ها نیستند. عطر و بوی کرم برای این پوست ها آزاردهنده بوده و به سرعت دچار قرمزی والتهاب و حتی پوسته ریزی می شوند. مراقبت از این نوع پوستها بسیار مشکل است و فرد باید از فرآورده های آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست های حساس که دارای حداقل مواد نگهدارنده و نیز فاقد عطر باشد استفاده نماید و با آزمودن فرآورده های مختلف، محصول مناسب و سازگار با پوست خود را پیدا کند. فراموش نکنید که این پوست ها بسیار نسبت به نور آفتار و تغییرات دمای محیط نیز حساس هستند. این افراد از ضدآفتاب های فیزیکی و ضدآفتاب فاقد مواد شیمیایی استفاده کنند و برای آنها استفاده از ضدآفتاب های مخصوص بچه ها توصیه می شود.
بیمارانی که پوست حساس دارند باید در مصرف برخی داروهای موضعی شامل اسیدهای میوه، ویتامین های E,C لانولین، پروپیلین گلیکول و رتیوئیدها (که برای درمان آکنه استفاده می شود)پرهیز نمایند.

روشهايمردانهبیضههورمونتستوستروناسپرمویاگراطولآلروشهايمردانهبیضههورمونتستوستروناسپرمویاگراطولآلروشهايمردانهبیضههورمونتستوستروناسپرمویاگراطولآلت نعوظاسپرمجنسيافزايشجنسي انزالبزرگمرداندستگاه كردنتناسلياندازهكننده افزايشلارجرباكساستمناءكننده