۹ خرداد ۱۳۸۹

قرص ضدبارداری ویژه مردان ارائه شد



ضدبارداری, اسپرماتوزوئید, اسپرم, جلوگیری,بارداري,ناباروري

گروهی از دانشمندان آمریکایی، روش جدیدی برای جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته ارایه کردند که می‌تواند با استفاده از یک نوع قرص ضدبارداری، تولید اسپرماتوزوئید را غیرفعال کند.

تیم تحقیقاتی «جیم دالتون»، از دانشگاه «اوهایو» که نتایج تحقیقات خود را در اجلاس انجمن علوم دارویی آمریکا در «سان دیگو» مطرح کرده‌اند، داروی ضدبارداری جدیدی را توسعه داده‌اند که ویژه مردان است و می‌تواند در مغز با غیرفعال کردن هورمونی که کنترل تولید اسپرماتوزوئید را به عهده دارد، از بارداری‌های ناخواسته جلوگیری کند.

بنا بر گزارش «وال استریت ژورنال»، این دانشمند با ارایه نتایج مثبت آزمایش این دارو روی موش‌ها در این اجلاس علمی اظهار داشت: کلید اصلی این داروی ضدبارداری ویژه مردان، یک تعدیل‌کننده گیرنده آندروژن انتخابی (Sarm) است که در مغز، کنترل کننده تولید اسپرماتوزوئید را خاموش می کند.

تولید اسپرم می‌تواند پس از دو تا سه ماه از قطع درمان از سر گرفته شود. برای فعال کردن این محافظ ضدبارداری لازم است که مرد به مدت دو تا سه ماه، روزی یک قرص جلوگیری را مصرف کند.

موش‌های آزمایشگاهی با مصرف دوز ۱۰ میلی گرم در روز از این قرص جلوگیری که C-31 موقتی نامیده می‌شود، ۱۰۰ درصد نابارور شدند و پس از صد روز از توقف درمان، سطح بارور به ۱۰۰ درصد پیش از جلوگیری بازگشت.

ضدبارداری, اسپرماتوزوئید, اسپرم, جلوگیری,بارداري,ناباروري