۹ خرداد ۱۳۸۹

۸ روش طبیعی که به بهتر خوابیدن شما کمک میکند

کلسیم,منیزیم,خواب,مفصل,استرس,گیاه,عطر, ميل جنسي,افسردگی,لارجرباكس
۱-منیزیم و کلسیم: هر دو باعث افزایش خواب میشوند و اگر با هم مصرف شوند هم اثر مضاعفی خواهند داشت. البته اگر کلسیم به تنهایی مصرف شود ممکن است یک سری از مشکلات قلبی را ایجاد کند که منیزم مانع از آن میشود. دریافت ۲۰۰ میلی گرم منیزیم (در صورت بروز اسهال دوز را کاهش دهید ) و ۶۰۰ میلی گرم کلسیم هر شب به داشتن  خواب راحت کمک میکند.

۲- کاهو: اگر از اضطراب و سردرد های ناشی از آن رنج میبرید و یا دچار درد مفصل و عضلات هستید استفاده از کاهو را به شما توصیه میکنیم. کاهو باعث کاهش خستگی ناشی از کمبود استراحت و استرس میشود. مصرف ۳۰ تا ۱۲۰ میلی گرم مکمل حاوی عصاره کاهو قبل از رفتن به تخت خواب برای شما خواب راحتی را فراهم میکند.
۳-گیاه رازک (آبج.و): در بهبود اضطراب و بی خوابی موثر است. مصرف ۳۰ تا ۱۲۰ میلی گرم مکمل حاوی عصاره رازک توصیه میشود.
۴- گیاه اسطوخودوس: تحقیقات اثر شگفت انگیز این گیاه را در ایجاد آرامش اثبات کرده اند. قبل از خواب با اسپری کردن عطر این گیاه روی بالشتان خواب راحتی را تجربه کنید.
۵- ملاتونین: هورمون کنترل کننده خواب می باشد، پس بدون شک میتواند خواب را افزایش دهد. در برخی از تحقیقات مصرف دوز بالای آن پیشنهاد شده اما برخی دیگر دوز کمتر را اثر بخش تر دانسته اند. همچنین دوز زیاد آن اثر سمی خواهد داشت و ریسک ابتلا به افسردگی را افزایش میدهد. دریافت ۰٫۳ تا ۰٫۵ میلی گرم قبل از خواب توصیه میشود.
۶- یوگا و مدیتیشن: انجام حرکات یوگا کششی ومدیتیشن، چشمها را ۵ تا ۱۰ دقیقه ببندید و به هیچ چیز فکر نکنید به جز تنفستان.
۷-تانین: این اسید آمینه در چای سبز وجود داشته و عامل آرامش و خواب عمیق شبانه است.
۸-والرین (Valerian): یکی از مهم ترین و معمول ترین روشهاست که باعث افزایش خواب عمیق و بهبود کیفیت خواب میشود. اثر آن در مصرف طولانی مدت بیشتر خواهد بود. یک استثناء وجود دارد و آن این است که در۱۰% از افراد برعکس عمل کرده و هوشیاری را بیشتر میکند.
به هر حال مصرف ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم از آن قبل از خواب توصیه شده است.
کلسیم,منیزیم,خواب,مفصل,استرس,گیاه,عطر, ميل جنسي,افسردگی,لارجرباكس