۱۴ تیر ۱۳۸۹

كاهش "تستوسترون "براي مردان خطرناك است

كاهش "تستوسترون "براي مردان خطرناك است
ایسنا:نتايج يك تحقيق جديد نشان مي‌دهد كاهش ترشح هورمون "تستوسترون "در بدن مردان، در ‪ ۸۸‬درصد موارد خطر مرگ و مير در ميان آنها را افزايش مي‌دهد.
به گزارش پايگاه اينترنتي بي.بي‌.سي به نقل از "آرشيوهاي پزشكي داخلي" وابسته به نشريه انجمن پزشكي آمريكا، تحقيقات پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در "سياتل" نشان مي‌دهد كه ترشح هورمون تستوسترون كه وظيفه اصلي آن حفظ قدرت جنسي و تعادل ايمني در مردان است از سن ‪ ۴۰‬سالگي به بعد كاهش مي‌يابد
در اين تحقيق كه در فاصله زماني پنج سال از ‪ ۱۹۹۴‬تا ‪ ۱۹۹۹‬انجام شده ‪ ۸۵۸‬مرد بالاي ‪ ۴۰‬سال براي دو بار مورد مطالعه هورموني قرار گرفتند.
ميزان هورمون تستوسترون در گروه اول كه ‪ ۱۹‬درصد (‪ ۱۶۳‬نفر) از مردان مورد آزمايش را شامل مي‌شد پايين تر و در گروه دوم يعني در ‪ ۵۳‬درصد (‪۴۵۵‬ نفر) مقدار تستوسترون در اندازه طبيعي گزارش شده است.
هورمون تستوسترون در مردان گروه سوم كه شامل ‪ ۲۴۰‬نفر ( ‪۲۸‬ درصد) بودند نزديك به ميزان طبيعي گزارش شد.
در طول اين پنج سال مطالعه، ميزان مرگ و مير در ميان گروه اول بيش از ديگر گروه‌ها بود و تقريبا ‪ ۶۴‬نفر (‪ ۳۴/۹‬درصد) بر اثر صدمه ناشي از كاهش طبيعي تستوسترون دچار مرگ زودهنگام شدند.
اما در همان مدت كمترين ميزان مرگ و مير (‪ ۲۰/۱‬درصد) در ميان مردان گروه دوم گزارش شده كه ميزان تستوسترون بدن آنها در اندازه طبيعي بوده است.
گروه سوم كه از لحاظ ترشح هورموني در فاصله ميان دو گروه قرار مي گرفتند، از نظر كاهش طول عمر با ‪ ۲۴/۶‬درصد مرگ، در حد واسط دو گروه بودند.